Le reste des thèmes et le "trio d'enfer" (spoilers)

Venez discuter de tout ce qui touche l'émission Canadian Idol!
Dreamer
Intronisé au Panthéon

Message par Dreamer »

Les prochains themes seront:
top5: tribute to the Guess Who and Burton Cummings
top4: Elvis Presley
top3: a salute to the Barenaked ladies

Aussi, Ils ont annoncé que Theresa Sokyrka sera présente au top 4, Hedley (Jacob Hoggard) au top 3 et Klan Porter en finale.

Je suis déçue que Shane ne sera pas la.. mais bon, on aura peut-etre encore des surprises..

voci l'article :

Citation :Barenaked Ladies, Elvis and The Guess Who Themes Announced as Canadian Idol Moves into Final Weeks

Toronto, Ontario (August 19, 2005) - Canadian Idol will devote a special episode to the music of Canadian pop icons Barenaked Ladies, CTV announced today.

-- Kalan Porter, Theresa Sokyrka and Hedley confirmed to play Idol stage --

-------------------------------------------------------------------------------------
As Canadian Idol gains momentum heading towards its finale in less than a month, CTV revealed the themes and guest stars for the remaining episodes of the hit series. In addition to the salute to the Barenaked Ladies (Sept. 6/7), additional themes include the Music of Elvis Presley (August 30/31) and next week's tribute to Burton Cummings and The Guess Who (August 23/24). The live, two-hour Canadian Idol finale is scheduled for Wednesday, Sept. 14 at 8 p.m. ET/PT on CTV.

With just four weeks and five competitors left, Canada's summertime obsession is heating up. This week's Canadian Idol performance episode was the most-watched yet, with an audience of over 2.3 million. A season-high 3.3 million votes were received, pacing at 12 per cent higher than last season. Canadian Idol remains Canada's most-watched television show.*

The remaining episodic themes are:

Tribute to Burton Cummings and The Guess Who, August 23 and 24

- The Canadian Idol Top Five pay tribute to Canada's greatest rock and roll band ever, The Guess Who. The songbook features classics from Burton Cummings and The Guess Who including "American Woman," "These Eyes," "No Sugar Tonight," "Timeless Love," and "My Own Way to Rock."

The Music of Elvis Presley, August 30 and 31

- Next weekend, the Canadian Idol Top Four travel to Graceland to visit one of the most sacred shrines in music in preparation for the following week's Elvis homage. While in Memphis, the Final Four will also rehearse and workshop at the legendary Sun Studio, the birthplace of Rock and Roll. On Tuesday, they perform two songs each by The King. On Wednesday's Results Show (Aug. 31), Canadian Idol runner-up Theresa Sokyrka makes a special guest appearance and performs a song from her Gold-selling debut CD These Old Charms.

Salute to Barenaked Ladies, Sept. 6 and 7

- With sales of over 10 million CDs around the world, Barenaked Ladies are true Canadian idols. Now, after work-shopping with the Juno-winning and Grammy -nominated quintet, the Top Three perform two songs each from BNL's extensive songbook. On Wednesday's Results Show (Sept. 7), Season Two Top Three finalist Jacob Hoggard and his band Hedley perform their new single "On My Own," which recently entered Nielsen's SoundScan Singles Chart at Number One. Hedley's self-titled debut CD is released Sept. 6.

Grand Finale, Sept. 13 and 14

- In the first half of Canadian Idol's two-part grand finale, the Top Two have one last chance to sing their case to the nation. Each finalist will sing their version of the new Canadian Idol single (to be released Sept. 15) as well as two other songs. Later that night, Canadians vote for the next Canadian Idol. On Wednesday's live Grand Finale (Sept. 14), the Canadian Idol Top 10 return to the stage for two hours of celebration leading up to the big moment. Last year's champion, the double platinum-selling Kalan Porter, takes a break from his non-stop touring schedule to perform once again on the Canadian Idol stage.

Canadian Idol airs Tuesdays at 8 p.m. ET/PT and Wednesdays at 7:30 p.m. on CTV.

Tickets to Canadian Idol's live performance and results shows are available at all Ticketmaster outlets, online at www.ticketmaster.ca or by telephone (check local listings). Tickets go on sale at 12 noon on the Tuesday prior to the next week's shows and sell out quickly. Rush tickets are also available to the most enthusiastic fans showing up at the John Bassett Theatre two hours before show time. Visit idol.ctv.ca for more information.
Time Passes.
bizou37
Seigneur de la Causerie

Message par bizou37 »

des thèmes archi-platte......
bizou37
Seigneur de la Causerie

Message par bizou37 »

oupsssssss, j'ai oublier de te dire merci!!!
Dreamer
Intronisé au Panthéon

Message par Dreamer »

ça fait plaisir.. et oui les themes sont tres plates, mais bon... "hounddog" de Elvis fut ma performence préférée de Kaleb l'an passé, que je n'aimais pas du tout.. Et puis je m'attendais a rien au Big Band, et j'ai été surprise.. donc!
Time Passes.
Kat
Immortel du Domaine

Message par Kat »

Perso, je suis très contente du thème de cette semaine... j'pas une auditrice "régulière" du show, mais The Guess Who, surtout Burton Cummings, c'est du bonbon pour moi... j'adore Burton (même si ça d'l'air que c'est un trouffion )... en fait, j'adore sa musique...

J'ai bien hâte de voir ça!  
[img]http://www.domainebleu.ca/images/sigdb.gif[/img]
Ninty
Seigneur de la Causerie

Message par Ninty »

La semaine prochaine me dit rien je pourrais etre supris. Elvis a beaucoup de tres bonne tounne alors sa devrait etre bon. Mais le top 3, les barenaked ladies? Je me voit pas écouter 6 chanson par eux ce soir la... Ou est passer le judges choice????
SilverWings
Seigneur de la Causerie

Message par SilverWings »

Ninty, ta signature est écoeurante!

bon..revenons à nos moutons...
moi j'aime bien les prochains thèmes! Ca devrait être intéressant..j'aime bcp les Barednaked Ladies moi..j'ai hâte de voir si quelqu'un va chanter One Week    (la personne aura besoin de souffle Il y a Rebuild qui serait une bonne chanson et It's all been done qui serait intéressant a voir..bref.. nous verrons bien

Whenever
Immortel du Domaine

Message par Whenever »

colargol  a écritPerso, je suis très contente du thème de cette semaine... j'pas une auditrice "régulière" du show, mais The Guess Who, surtout Burton Cummings, c'est du bonbon pour moi... j'adore Burton (même si ça d'l'air que c'est un trouffion )... en fait, j'adore sa musique...

J'ai bien hâte de voir ça!  

Mon père est allé à Cuba recament et le chanteur de The Guess Who était la...Je sais pas trop comment il s'appelle mais bon. Je peux juste te dire que c'est un trou duc, et qu'il se prend décidement pour une superstar et qu'il n'a aucun respect pour les québecois.  

Kat
Immortel du Domaine

Message par Kat »

Whenever  a écrit

Mon père est allé à Cuba recament et le chanteur de The Guess Who était la...Je sais pas trop comment il s'appelle mais bon. Je peux juste te dire que c'est un trou duc, et qu'il se prend décidement pour une superstar et qu'il n'a aucun respect pour les québecois.    

Je sais pas s'il a de quoi contre les québécois, mais en effet, j'ai entendu dire que c'est un vrai con... dommage, car j'adore vraiment sa musique...   Burton Cummings son nom...
[img]http://www.domainebleu.ca/images/sigdb.gif[/img]
Répondre

Revenir à « CANADIAN IDOL »