Topic Officiel SPOILER! American Idol 7!!!

Venez discuter ici des participants ainsi que tout ce qui entoure cette émission!
felix
Immortel du Domaine

Message par felix »

Citation :American Idol: A Sharp, a Flat, and Mariah Carey Song Choices

American Idol JLynn writes
Apparently, they are REALLY singing Mariah songs and only Mariah songs, seriously.  This has the potential to be the biggest train wreck in Idol history, and I’m going to be in ENGLAND!  Don’t worry, I’ll recap when I get back.  For now, let’s figure out if there is anything Jason Castro can sing…..

Contestants usually get ostracized for singing Whitney or Mariah, and now they HAVE to sing Mariah!  Randy’s comments are sure to be obnoxious this week, and the judges really can’t complain.  “Sorry, that was a terrible song choice, you should have picked the OTHER song where she belts to an F and than jumps 2 octaves, not THIS one where she belts to an F and jumps 2 octaves.”  Yeah, it’s not gonna fly.  In general, Mariah has two types of songs: sweeping ballads and crappy hip-hop tinged up-tempos.  I have heard that it is just her #1s, but I have also heard that Carly is taking on “Without You,” which is not on her #1s, so it’s anyone’s best guess.  However, when you delve deeper into her music, there’s a bit more to it.  The subcategories:

SWEEPING BALLADS:
(1) Uplifting
           a. solos
                       1. “Hero”
                       2. “Anytime you need a Friend”
                       3. “Butterfly”
                       4. “Through the Rain”
                       5. “I Still Believe”
                       6. “So Blessed”
                       7. “Can’t Take That Away From Me”
                       8. “Sunflowers”
                       9. “My Saving Grace”
           b. duets
                       1. “One Sweet Day”
                       2. “I’ll Be There”
                       3. “Thank God I Found You”
(2) Dramatic
           a. solos
                       1. “I Don’t Wanna Cry”
                       2. “Love Takes Time”
                       3. “Without You”
                       4. “Never Forget You”
                       5. “My All”
                       6. “Forever”
                       7. “Can’t Let Go”
           b. duets
                       1. “Whenever You Call”
                       2. “I Believe”

UP-TEMPO:
(1) Throw back-esque style/90s/Mid-Tempo
           a. With whistle register
                       1. “Vision of Love”
                       2. “Emotions”
                       3. “Fantasy”
                       4. “You’re So Cold”

b. Without whistle register
                       1. “Someday”
                       2. “Dreamlover”
                       3. “Always Been My Baby’
                       4. “We Belong Together”
                       5. “It’s Like That”
                       6. “Don’t Forget About Us”
                       7. “Stay the Night”
                       8. “Make it Happen”
(2) Kinda crappy
           a. With guest
                               1. “Breakdown”
                               2. “Heartbreaker”
                               3. “Cry Baby”
                               4. “Boy I Need You”
                               5. “Touch My Body”
               b. Solo
                       1. “Honey”
                       2. “Shake it Off”
                       3. “The One”

It is possible the boys may try to cheat with “Open Arms,” Bringin’ on the Heartbreak,” or “Against All Odds.”  All songs which she covered a male artist’s version.  “Without You” was recorded by a male first, and obviously “I’ll Be There” had previously been recorded by the Jackson 5.  I think it would be idiotic for anyone to rehash “Against All Odds” AGAIN this season, and “Open Arms” has been overdone as well.  David Cook might go for “Bringin’ on the Heartbreak” if he’s allowed.

(1) David Archuleta
Worst Case Scenario: He goes totally safe and sings “Open Arms,” or worse yet “Against all Odds,” but because he is David Archuleta, he completely gets away with it.
Best Case Scenario: He pulls of a beautiful version of “One Sweet Day” and harmonized wonderfully with the background vocalists.  OR, he sings “Can’t Take That Away From Me” while accompanying himself on the piano.
Big Risk: He fends of Mariah AND Michael comparisons and takes on, “I’ll Be There.” Honestly, as long as he DOES NOT sing “Hero,” I’m happy.

(2) David Cook
Worst Case Scenario: He gets scared and just does the original version of “Bringin on the Heartbreak,” so he doesn’t have to figure out a new arrangement to “Honey.”
Best Case Scenario: He rocks out “It’s Like That,” or he says screw it, and knowing he has a better range than half the girls, sings “I Still Believe” acapella.
Big Risk: Doing something stupid like singing, GOD HELP US ALL, “Against All Odds,” in which case I am no longer a David Cook fan.

(3) Brooke White
Worst Case Scenario: She takes “Hero” to the piano and makes me gag.
Best Case Scenario: A folksy “Always Be My Baby,” or “Butterfly.”
Big Risk: Because it is more obscure, “Sunflowers” would be risky, but it fits Brooke’s tone the best and doesn’t use a gigantic range, which Brooke does not have.  She can also play a sweet, simple piano part along with it.  This would probably be the best choice for her.

(4) Kristy Lee Cook
Worst Case Scenario: Basically, anyone singing “Hero.”  Or god help us, she attempts to belt out a song like “My All.”
Best Case Scenario: She manages one of the uplifting ballads like, “So Blessed” or “My Saving Grace.”
Big Risk: Pulling a Haley Scarnato, and singing “Dreamlover” or “Fantasy” in hot pants.

(5) Syesha Mercado
Worst Case Scenario: She follows up “I Believe” from last week with a resounding “I Still Believe,” or “Believe” this week.
Best Case Scenario: She pulls out the funk with the lesser known “You’re so Cold,” or busts out the more modern, “We Belong Together.”
Big Risk: She sings the crap out of “My All,” which is my personal favorite Mariah ballad.

(6) Carly Smithson
Worst Case Scenario: Rumor has it, she is singing “Without You” at Simon’s suggestion.  I call this worst cased, cause Kelly owned this, and I would have much rather heard Carly on something different.
Best Case Scenario: She ignores Simon and takes on “My All.”
Big Risk: She fights the urge to a ballad and whips out a crazy “Emotions,” or “Vision of Love.”

(7) Jason Castro
Worst Case Scenario: He chickens out and strums a folksy “Against All Odds.”
Best Case Scenario: He manages to steal “Always Be My Baby” or “Sunflowers” from Brooke and HE gets to do a folksy version of it.
Big Risk: Pulling out all the stops and actually belting a high-oh wait, just kidding, I mean creating a 6 note ranged folk version of any of Mariah’s songs.

There you have it.  This should be an interesting week, and I will look forward to hearing the performances when I’m back in the states!!!!

source
http://idolheaded.com/modules.php?name= ... 0&thold=-1

JOYEUX NOEL ET BONNE ANNÉE 2009!!!!
Ninty
Seigneur de la Causerie

Message par Ninty »

Vu que je suis probablement le seul fan de Mariah ici, je vous donne mes choix sur ce qu'ils devraient chanter.

David A: "I'll Be There" ou "One Sweet Day"
David C: "My All" ou "Someday"
Carly: "Without You" Duh!
Jason: "My All" ou "Butterfly"
Brooke: "Always Be My Baby" ou "Butterfly"
Syesha: "Emotion" ou "Someday"
Kristy: "Love Takes Time" ou "Can't Let Go"

Brooke DOIT chanter "Always Be My Baby", j'adore cette chanson et elle serait super avec.
Et je la voit pas chantée par personne, mais si quelqu'un fait "Fantasy" et la fait bien, je capote!
SVP, pas de Against All Odds!
ImWyckA
Immortel du Domaine

Message par ImWyckA »

Brooke serait jamais capable de chanter "Hero"
Image
~*Chris*~
Intronisé au Panthéon

Message par ~*Chris*~ »

Je sais quelle va pas la chanter vu que Archuleta va surement la prendre
Yo_girl_36
Manitou de la Parlotte

Message par Yo_girl_36 »

J'hais tellement ça le lundi soir, quand ca fait 1 semaine que t'as pas eu de nouveau stock "Idol" pis que faut que t'attendes au mardi soir  

Y a pas quelqu'un qui a les spoilers des chansons qu'ils vont faire? D'habitude ca sort le mardi je pense hein?  
~*Chris*~
Intronisé au Panthéon

Message par ~*Chris*~ »

Oui c'est le mardi mais je peut essayer de trouver... Carly supposement Without You
Yo_girl_36
Manitou de la Parlotte

Message par Yo_girl_36 »

Enfiiiiiiiiin des spoilers!!!

TMZ spoilers
Syesha Mercado -- "Vanishing"
David Cook -- "Always Be My Baby"
Carly Smithson -- "Without You"
Brooke White -- "Hero"
Jason Castro -- "I Don't Wanna Cry"
Kristy Lee Cook -- "Forever"
David Archuleta -- "When You Believe"
~*Chris*~
Intronisé au Panthéon

Message par ~*Chris*~ »

Brooke doit puller cette chanson la Une version accoustique sera magnifique
Yo_girl_36
Manitou de la Parlotte

Message par Yo_girl_36 »

Je suis écoeurée que Brooke prenne toujours LA meilleure toune de l'artiste pis qu'elle prenne tout le crédit pour avoir supposément une bonne performance, alors que tout ce qui est bon c'est la toune, pas composée par elle, qu'elle rate plein de notes parce qu'elle n'a pas assez de voix pour les atteindre et que d'autres auraient pu le faire mille fois mieux.
Yo_girl_36
Manitou de la Parlotte

Message par Yo_girl_36 »

Mais c'est juste mon opinion, c'est pas contre toi Chris!
Pepsi
Intronisé au Panthéon

Message par Pepsi »

Yo_girl_36  a écritJe suis écoeurée que Brooke prenne toujours LA meilleure toune de l'artiste pis qu'elle prenne tout le crédit pour avoir supposément une bonne performance, alors que tout ce qui est bon c'est la toune, pas composée par elle, qu'elle rate plein de notes parce qu'elle n'a pas assez de voix pour les atteindre et que d'autres auraient pu le faire mille fois mieux.  

Brooke Sucks
[img]http://www.mabinty.com/m-pages/marie_chantal_toupin/3_Marie_Chantal_Toupin_mcta022.jpg[/img]
~*Chris*~
Intronisé au Panthéon

Message par ~*Chris*~ »

Yo_girl_36  a écritMais c'est juste mon opinion, c'est pas contre toi Chris!
Je sais, je prend comme specialite d'ignorer tout les commentaire anti-brooke... Pas pour toi la Yo
Seniorita
Seigneur de la Causerie

Message par Seniorita »

Je ne connaissais pas cette chanson, mais après écoute sur youtube, ah que ça va être beau!

J'ai vraiment hâte de voir son interprétation là-dessus! Je suis surprise un peu de ce choix.

Kelly Clarkson était écoeurante sur cette chanson.

Brooke White -- "Hero"
Vraiment pas étonnant. Je pense comme Yo_girl_36

Je trouve la chanson vraiment plate, j'ai hâte de voir si il me fera changer d'idée.

David Archuleta -- "When You Believe
J'ai toute suite pensé au petit Daryl  de canadian idol. lol Ce sera surment bein bon..
http://ca.youtube.com/watch?v=5ZOW182Bq4Y --Message edité par seniorita le 2008-04-15 18:42:40--
Pepsi
Intronisé au Panthéon

Message par Pepsi »

Carly qui fait Without? Ish, elle a besoin d'être bonne! Parce que Leona Lewis (La protégée à Simon) l'a fait et a excellé VRAIMENT. Danger, danger!
[img]http://www.mabinty.com/m-pages/marie_chantal_toupin/3_Marie_Chantal_Toupin_mcta022.jpg[/img]
LeoChris
Immortel du Domaine

Message par LeoChris »

Carly qui fait Ken Lee
Ninty
Seigneur de la Causerie

Message par Ninty »

Une chanson moins connue de Mariah, et c'est un bon move de la part de Syesha, elle risque moins de se faire comparer que si elle avait choisie une grosse chanson de Mariah.

Très surpris de son choix. Mais c'est probablement la meilleure chanson de Mariah, si il fait sa simple avec sa guitare et sa super voix, ca pourrait être génial.

Gros choix de la part de Carly. C'est Simon qui lui a conseillé de la faire. Leona et Leon de X-Factor on tout les 2 chantés cette chanson, donc Simon attend beaucoup de Carly la dessus. Ca va soit être génial ou à chier, y a pas de juste millieu ici.

Brooke White -- "Hero"
Son choix me laisse perplexe cette semaine. Elle avait le parfait choix pour elle cette semaine (ABMB) et elle se penche sur une power balada à la place? Mais bon si elle essaye pas de faire les grosses notes, ca devrait bien aller.

Bon choix de la part de Jason, ca devrait marcher.

Kristy Lee Cook -- "Forever"
Bon choix de la part de Kristy, si elle laisse la mélodie faire son travail avec sa belle voix, la performance devrait être bonne. On va voir.

David Archuleta -- "When You Believe"
Je voulais qu'il fasse "I'll Be There"! Mais bon je m'inquiète pas, il va détruire tout le monde sur son passage avec cette chanson.
~*Chris*~
Intronisé au Panthéon

Message par ~*Chris*~ »

Ninty, oublie pas c'est premier arrive premier servit donc Cook a du faire le choix avant quelle la fait
Ninty
Seigneur de la Causerie

Message par Ninty »

Je sais. Mais elle avait que le frapper dans les couilles et lui voler la chanson!

~*Chris*~
Intronisé au Panthéon

Message par ~*Chris*~ »

J'imagine juste Brooke faire sa Si elle utilise son pouvoir et faire une performance comme a la Let it Be <3
Totoche
Immortel du Domaine

Message par Totoche »

Ninty  a écritJe sais. Mais elle avait que le frapper dans les couilles et lui voler la chanson!

Merci Chattou et Missmustang
Répondre

Revenir à « AMERICAN IDOL / THE X FACTOR »